Zuiders gevulde paprika's

Intro

Paprika's vind ik echt een dankbare groente, je kan er alle kanten mee op. Ik heb ze ook altijd in mijn groentelade liggen en ik moet bekennen; ik draai ze ook overal in.
Vandaag vul ik ze op, super lekker als side-dish, als tapas, koud of warm, of gewoon met een lekker stuk brood en een goed glas wijn bij.

 

Ingrediënten

4 rode paprika's
16 kerstomaatjes
ansjovisfilets in olie
enkele takjes rozemarijn & tijm, de blaadjes afgeplukt en fijngehakt
zwarte peper
feta kaas, Salakis 100% brebis
2 tenen look, gepeld en ik fijne plakjes gesneden
voor de liefhebbers, nog een paar teentjes look, ongepeld

Bereiding

Halveer de paprika's, verwijder de zaadjes en de zaadlijsten. Dat lukt goed met een koffielepeltje. Schik ze op een bakplaat. Halveer de kerstomaatjes en verdeel ze in de paprika helften.
Doe hetzelfde met de schijfjes look en met de gehakte rozemarijn en tijm.
Haal de ansjovisfilets uit de olie en leg op elke helft, 2 filetjes kruisgewijs. Bestrijk de randen van de paprika's met een borsteltje met wat ansjovisolie.
Schuif de plaat op de tweede richel van onderaan in de braadoven gedurende een 20-tal minuten.
Haal de plaat uit en verkruimel de feta kaas over de paprika's.
Bak nog 5-10 minuten in de oven.

Extra / Tip

Voor de look liefhebbers onder ons, leg nog wat ongepelde teentjes look tussen de paprika's. Of gaar de look zoals de 'smeuïge look'.

Geef toe ze zien er héérlijk uit!