Kies kleurig da's gezond

Van 13 juni tot 10 juli voert Delhaize een nationale campagne onder de slogan ‘Kies kleurig da’s gezond’.


Delhaize wil zo haar klanten meer fruit en groenten laten eten en dit doen ze door de nadruk te leggen op kleur.

Gerechten maken volgens kleur is eigenlijk nog niet zo gek!
Want groenten en fruit zitten boordevol weldaden die een verband houden met hun kleur.
De kleur van groenten en fruit is immers afkomstig van natuurlijke pigmenten. Die pigmenten beschermen hen tegen vijanden.
Hetzelfde geldt voor onze cellen: pigmenten helpen onze cellen beschermen tegen de schadelijke effecten van vrije radicalen, zie het als mini terroristen die schade aanrichten in ons lichaam.
Met andere woorden, we moeten dus met zijn allen kleuren consumeren!

Kleur in je bord oogt dus niet alleen mooi, het is ook goed voor je gezondheid.
Als ikzelf kokkerel dan beslis ik altijd eerst welke groenten ik wil klaarmaken, de rest van de bijhorende maaltijd komt erna.
Het is dus de logica zelve dat ik gretig op de kar spring en mee doe met Delhaize!

Hoe ik dit ga doen... wel je krijgt van mij deze week verschillende gerechtjes waarbij telkens één kleur de hoofdrol speelt!
Ik zorg voor makkelijke receptjes die toch stuk voor stuk lekker zijn.


Alvast een tipje van de sluier... Morgen kleurt de blog geel!