Temperaturen van mijn 3-oven AGA

hete plaat (linkerplaat): ongeveer 400°
sudderplaat (rechterplaat): ongeveer 220°
braadoven: 220° - 240°
bakoven: 160° - 180°
sudderoven: 90° - 110°

zaterdag 21 juli 2012

Rode bietenblad soep

Mijn collegaatje Fabienne heeft 5 rode bieten in haar moestuin staan en vind het loof zo mooi dat ze er ook eens een lekkere bestemming wil aan geven. Of ik misschien iets uit mijn mouw kon schudden, dat eenvoudig en snel klaar gemaakt kan worden. Even nadenken en meteen maar mijn eerste idee uitgewerkt: rode bietenblad soep.
Het blad van de rode bietjes heeft op zich al zo een pittige smaak dat het spijtig zou zijn veel andere ingrediënten toe te voegen.

Rode biet

Snij 2 sjalotjes fijn en stoof aan in een weinig olijfolie. Was het loof van 3 rode bietjes en
snipper fijn, voeg toe en laat eventjes meestoven. Kruiden met peper en zout. Groentebouillon toevoegen, 1 uur in de sudderoven en heel fijn mixen in de blender.

Het resultaat is een pittig, fluwelen soepje met een subtiele aardetoets.

Rode bietenblad soep
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly