Limoncello sorbet

Intro

Deze sorbet heb ik gevonden in een "Jamie magazine", een 18+ sorbet.
Leek mij poepsimpel te maken, dus veel aanmoediging had ik niet nodig om mijn laatste aanwinst boven te halen, de ijsmaker van KitchenAid!
Limoncello sorbet
 

Ingrediënten

300 ml citroensap
200 ml limoncello
3 eetlepels suiker opgelost in 100 ml water

Bereiding

Alles mengen… en het is klaar. Dit mengsel laat je best overnachten in de ijskast.
 
"The Day After"... plaats de ijskom en zet de Kitchenaid op stand 1. Giet het limoncello mengsel in de kom. Na 20 min zou de sorbet eigenlijk moeten gereed zijn, wat dus niet het geval was. Daar zal het hoge alcoholgehalte (28%) wel voor iets tussen zitten!
 
Dus heb ik plan B ingeschakeld, de inhoud van de kom in een diepvriesdoos gedaan. Om het uur de doos uitgehaald en met een lepel het mengsel omgeschept en en dit zo een 4-tal keer opnieuw.

Het resultaat is een sorbet die niet helemaal vast is. Schep een bolletje boven op vers fruit.
Lekker bij aardbeien, maar ook op een rijpe mango en witte perzik.
Limoncello sorbet